Hot L Baltimore

18.12.13 by

Hot L Baltimore

Teatrul Național Marin Sorescu vă invită la premiera pe țară a spectacolului Hot L Baltimore, de Lanford Wilson, în regia lui Peter Schneider@Peter-Schneider (USA). Premiera va avea loc pe 21 decembrie, de la ora 18,30, la sala Amza Pellea a TNC. Spectacolul premieră va fi precedat de trei spectacole avanpremiera, pe 18, 19 și 20 decembrie, iar următorul spectacol va fi pe 22 decembrie.
Traducerea îi aparține lui Mircea Filimon, asistent regie – Gina Călinoiu, costume – Mircea Filimon, asistent decor – Adriana Dinulescu.

DISTRIBUŢIA:
(în ordinea apariţiei personajelor în scenă)
Doamna Oxenham – Corina DRUC
Bill Lewis – Dragoş MĂCEŞANU
Paul Granger al III-lea – Ştefan CEPOI
Fata – Iulia COLAN
Millie – Mirela CIOABĂ
Doamna Belloti – Anca DINU
April Green – Raluca PĂUN
Domnul Morse – Valeriu DOGARU
Domnul Katz – Valentin MIHALI
Jackie – Gina CĂLINOIU
Jamie – Cătălin VIERU
Suzy – Romaniţa IONESCU/Ramona DRĂGULESCU
Clientul lui Suzy – Cosmin RĂDESCU
Clientul lui April – Tudorel PETRESCU
Şoferul de taxi – Mircea TUDOSĂ
Băiatul cu pizza – Tudorel PETRESCU
Despre spectacol (notele regizorului, fragment):

″Pentru mine, ‘Hot L Baltimore’ este o piesă despre învinşi care refuză să piardă. Sunt oameni curajoși. Sunt supravieţuitori.″ — Lanford Wilson
Bravura locuitorilor din ″Hot LBaltimore″ poate să nu fie evidentă. La urma urmei, cine sunt acești oameni, totuşi? Trei prostituate. Un cuplu de funcționari de birou obosiţi şi şeful lor dispeptic. Nişte rezidenţi în vârstă, unul capricios, altul resemnat. Un tânăr plictisitor în căutarea unui bunic dispărut. Și o lesbiană intrigantă și nefericitul mai tânăr frate al ei.
Și totuși, când Mircea Cornișteanu, directorul general al Teatrul Național “Marin Sorescu” Craiova, m-a întrebat ce piesă americană îmi doream să prezint la teatrul lui, am știut aproape imediat că vroiam să aduc această navă de proști la malurile României. De ce?
Pentru că eu cred că a fi om înseamnă să pierzi, indiferent unde locuieşti și indiferent de cât de plin de succes ai putea sau nu deveni. Este pur și simplu o parte a condiţiei umane universale. Lanford Wilson – cu care am lucrat atunci când am început pentru prima dată la teatrul din New York în anii 1970 – a înțeles lucrul acesta profund. ″

Peter Schneider
Peter Schneider a pus în scenă spectacole precum Pal Joey (New York, Pasadena CA, Little Rock AK), Mata Hair in 8 Bullets de David Rhymer, My Life With Men… and Other Animals în care a jucat actrița italiană Maria Cassi (Italia, România, New York), Regina de Marc Blitzstein cu Lauren Flanigan, Norman’s Ark de Glen Roven, The Breakup Note Book de Patricia Cotter, So Far de Beth Malone, Sister Act, the Musical în premieră mondială la West End, Londra; Live action/scurt-metraj de animație cu Julie Andrews, care a sărbătorit a 40-a aniversare a musical-ului Mary Poppins.
Pe Broadway, Schneider a produs The Lion King (pentru care a primit un premiu Tony), Aida de Elton John și Tim Rice, iar în afara Broadway, spectacole precum The Marvelous Wonderettes, Life Could be a Dream.
În film, a produs premiatul documentar Waking Sleeping Beauty, despre animația Disney în perioada 1984 – 1994.
Pe durata unui mandat de 17 ani la Walt Disney Company, a condus crearea a peste 50 de filme, printre care The Lion King, Beauty and the Beast (Premiul Golden Globe), The Little Mermaid, Toy Story și Who Framed Roger Rabbit. A fost regizor asociat la L.A. Olympic Arts Festival în 1984, a primit un Doctorat Onorar de la Purdue University, activează în comisiile oraganizațiilor Broadway Cares/ Equity Fights AIDS, Broadway Across America/ Key Brand Entertainment (unde este președinte), și American Theater Wing (care co-produce premiile Tony); este de asemenea campion mondial de bridge, câștigând Transnational Open Teams din Estoril, Portugalia.

Lanford Wilson
Lanford Wilson este autorul pieselor Balm in Gilead, The Rimers of Eldritch, The Gingham Dog, Lemon Sky, Serenading Louie, The Hot L Baltimore, The Mound Builders, Angels Fall, Burn This, Redwood Curtain, Trinity, 5th of July, Talley & Son, Talley’s Folly, Book of Days, Rain Dance, și aproximativ douăzeci de piese de un act produse, printre care Brontosaurus, The Great Nebula in Orion, și perechea de piese A Poster of the Cosmos și The Moonshot Tape. Pentru televiziune: Taxi! (nicio legătură cu seria de filme) și The Migrants, după o poveste de Tennessee Williams. A scris de asemenea libretul pentru opera lui Lee Hoiby după Summer and Smoke de Williams, și o nouă traducere a piesei Trei surori de Cehov.
By the Sea, By the Sea, By the Beautiful Sea (din care a scris una din cele trei piese) a avut premiera la Bay Street Theatre în Sag Harbor, New York, în 1995, și a fost mai târziu pusă în scenă și la Manhattan Theatre Club din New York în 1996.
Piesa sa, Virgil is Still the Frogboy (acum intitulată A Sense of Place), a fost produsă de Bay Street Theatre în Sag Harbor, New York, în lunile august și septembrie ale anului 1996. Piesa Sympathetic Magic a fost produsă de Second Stage in martie 1997. Piesa Book of Days a fost solicitată de Purple Rose Theatre în Chelsea, Michigan, unde a avut premiera în aprilie 1998.
Printre premiile sale se numără Premiul Brandeis University Creative Arts, Premiul Institute of Arts and Letters, Premiul Edward Albee Last Frontier, Premiul John Steinbeck, Premiul Drama-Logue (Los Angeles) pentru Talley’s Folly și 5th of July, două premii Obie pentru Cea mai bună piesă (The Hot L Baltimore și The Mound Builders), un premiu Obie pentru Realizări Susținute, și Premiul Pulitzer pentru Teatru (Talley’s Folly).
Wilson a fost fondatorul companiei de teatru The Circle Repertory Company în New York City (împreună cu Tanya Berezin, Rob Thirkield și Marshall W. Mason) și a fost dramaturg rezident acolo în perioada 1969 – 1995.
A murit pe 24 martie, 2011.

www.omniscop.ro

Related Posts

Tags

Share This

Leave a Comment

*